torsdag 10 juni 2010

Negativa vänner


Idag ringde en utav mina bästa vänner och vi har inte pratat på länge, så jag berättade att jag har varit på kurs i Karlstad och ville berätta lite hur det hade varit.
Men fick aldrig chansen att berätta för hon började ställa en massa frågor som tex: Varför ska du göra denna operation? Finns det några studier på hur du kommer må om 20år? Finns det inte någon kurs där du kan lära dig att äta rikigt istället? Jag har sett så många som är lika feta igen efter 4-5 år, tror du att du klarar detta?

Fy faaaan va ledsen man blir. Här ville jag berätta vilken underbar kurs jag har varit på och så får man bara en massa skit uppkastat i ansiktet. Visst hon sa även, klart jag vill att du ska må bra......

Varför kan inte folk bara vara glada för min skull och inte hålla på och ge negativa tankar.

3 kommentarer:

  1. Din kompis är nog bara avis på att du ska få operation och inte hon! Operationer som dessa har dom ju gjort i flera flera år och det finns många som gjorde den i början som mår riktigt bra! Som verkligen har ändrat sina liv.

    Bry dig inte om hennes åsikter! Du tar ditt liv tillbaka! Lycka till med allt! Kram från Marie

    SvaraRadera
  2. Tack Marie för ditt inlägg.

    Det är nog tyvärr inte så att min vän är avundsjuk för att jag får operationen och inte hon, för hon väger inte mer än 55-58 kg och behöver inte någon operation. Men jag tror inte hon kan förstå hur dåligt man kan må utav att vara tjock eftersom hon aldrig har varit överviktig själv.

    SvaraRadera
  3. Tyvärr så finns det ju människor som aldrig kan vara glada för ens egen skull. Smala personer förstår inte att det inte bara är att äta rätt och motionera som behövs för att gå ner i vikt eftersom hon aldrig varit med om det. Jag hoppas att du inte tog åt dig allt för mycket och att du mår bra i övrigt! Hur går det för dig med operation, fått något datum än?

    Nu har min läkare skickat en remiss till Torsby sjukhus och jag hoppas att jag hör något ifrån dem snart! :) Vill göra operationen snart!

    SvaraRadera